Patrzysz na wiadomoci wyszukane dla zapytania: gumowy przewód





Temat: seicento - zapalila sie kontrolka - podpowiedzcie
mal@neostrada.pl napisał(a):


to jest 3 (czerwona) od dołu po prawej stronie


Czyli zbyt wys. temp. cieczy chlodzacej.
Samodzielnie mozesz sprawdzic poziom plynu w zbiorniku wyrownawczym - sa
na nim oznaczenia w postaci kresek MIN i MAX. Jesli ponizej MIN, to
nalezy uzupelnic. Ja w SC 1,1 MPI dolewalem mieszanine 50%: Paraflu UP
(taki rozowy) + woda destylowana.
Procz tego (ale to juz predzej w serwisie): chlodnice - jej szczelnosc,
przewody gumowe, wspomniany elektrowentylator chlodnicy i
termowylacznik, pompe cieczy chlodzacej i termostat

Pozdrawiam

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: seicento - zapalila sie kontrolka - podpowiedzcie
Plyn jakis czas temu sprawdzalam i bylo ok.
Ale sprawdze jutro a poniedzialek zglosze sie do serwisu.
Dzieki za rady :)

Pozdrawiam


mal@neostrada.pl napisał(a):

| to jest 3 (czerwona) od dołu po prawej stronie

Czyli zbyt wys. temp. cieczy chlodzacej.
Samodzielnie mozesz sprawdzic poziom plynu w zbiorniku wyrownawczym - sa
na nim oznaczenia w postaci kresek MIN i MAX. Jesli ponizej MIN, to nalezy
uzupelnic. Ja w SC 1,1 MPI dolewalem mieszanine 50%: Paraflu UP (taki
rozowy) + woda destylowana.
Procz tego (ale to juz predzej w serwisie): chlodnice - jej szczelnosc,
przewody gumowe, wspomniany elektrowentylator chlodnicy i termowylacznik,
pompe cieczy chlodzacej i termostat

Pozdrawiam


Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Chyba jacyś diabli biorą płyn chłodzący
Agent pisze:


Ja bym postawił auto na jakimś suchym podłozu. otworzył maskę i zagrzał
go aż sie wiatrak od chłodnicy włączy. Między czasie cały czas trzeba
patrzec czy płyn nie kapie np na wydech i natychmiast odparowuje.


Robiłem tak już chyba ze 3 razy...
Nie tylko nie widać ani kropli, nigdzie, nie widać też aby coś kapało
na wydech i odparowywało. A widok jest akurat dobry, bo w tym aucie
pod maską jest jeszcze dosyć luźno, nie tak jak w nowszych wynalazkach.
Widać wszystkie przewody gumowe i ich łączenia.

Kiedyś faktycznie też miałem tak że przewód pękł gdzieś w środku i płyn
cieniutką jak igła strugą leciał na ściankę przegrody, wyglądało jakby
przegroda ciekła :) ale wtedy ewidentnie kapało pod spodem.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Problem z obrotami
[...]


Otóż jeżdzę Nissanem Primerą 91' wersja gaźnikowa, instalacja LPG.


Skoro P10 i na gaźniku to silnik GA16DS (1.6, 16V, gaźnik dwuprzelotowy,
90KM@6000RPM, 133Nm@4000RPM). Gaźniki w tych silnikach są dość wrażliwe
na wszelkie zabrudzenia. Trzebaby pewnikiem gaźnik przeczyścić i wyregulować
u jakiegoś fachowca... No ale ze znalezieniem takiego, który naprawdę się
zna na tych gaźnikach może być problem...


I jaki jest problem :otóż kiedy jeżdzę na benzynie, silnik ma nierówne
obroty ,  na LPG obroty są równomierne.
Pytanie jest : co to może być ?


Pytanie jest, czy obroty są nierównomierne (falują) na biegu jałowym
czy w czasie jazdy (silnik się dławi, brak przyspieszenia po silnym/
nagłym wdepnięciu pedału gazu)? Jeżeli w czasie jazdy i obiawy jak
wyżej, to może być uszkodzona pompka przyspieszająca...

A na wstępie to warto sprawdzić wszystkie przewody (gumowe rurki)
podciśnieniowe oplatające gaźnik czy są całe, nie są aby sparciałe,
czy żaden przypadkiem nie jest obluzowany...

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: NISSAN - Poszukuję schematu połączeń...


| Poszukuję schematu połączeń przewodów podciśnieniowych do gaźnika Nissan'a
| Sunny 1,3 z 1989-go roku.
http://www.autocentrum.pl/index.php3 moze na forum Nissana:)


No ale kolega się już u nas pytał... Niestety nikt za bardzo
w sposób werbalny nie jest w stanie tego opisać... :-(
Ja proponuję coś innego: palnuje się spot (nawet chyba wyjdzie
z tego ogólnopolski :-) ) nissanowców. Na spotkaniu będzie - ZTCW
- przynajmniej jeden N13 z silnikiem 1.3 na gaźniku (chyba kol. Kropki)
Kup odpowiednio dużo gumowego przewodu podciśnieniowego i odtwórz
oryginalne połączenia patrząc na stojący obok drugi egzemplarz N13.
To chyba najsensowniejsze rozwiązanie.
Śledź rozwój sytuacji w sprawie spotu na Forum AC Nissan Club i gdy
już wszystko będzie jasne to przyjeżdżaj... :-)

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Ciekawostka. Cienki 700 Aissan....
On Mon, 5 Mar 2007 14:47:43 +0100, "Dr.Endriu"


<nmp2SPAMPR@iSPAMPRECZnteria.plwrote:
jaką
funkcję spełnia gumowy przewód łączący rurę gumową wlotu powietzra od filtra
powietrza


Odpowietrzenie skrzyni korbowodowej.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Jaka jest różnica w masie LPG na objętość w zbiorniku a tym idącym do silnika?


| Przy okazji, czy można zamiast listwy 3-wtryskowej założyć 4-ro i mieć
| jeden wtryskiwacz "zapasowy"?
mozna, choc ja bym raczej tego nie robil, albo chociaz zakorkowalbym
dodatkowo wyjscie z tego "wtryskiwacza".


Ja mam silnik V6 i mam 2 listwy z czterema wtryskami. Wolne wtryski sa
zaslepione. Ostatnio jeden mi przestal dzialac i mechanik mi przepial
przewody elektryczne oraz przewod gumowy. Tak wiec generalnie jest to dobry
pomysl z tym zapasowym wtryskiem.
U mnie wyglada na to, ze po prostu listwa sie zabrudzila i z tego powodu
wtrysk przestal dzialac. Wlasnie w wolnej chwili zamierzam listwe rozebrac i
wyczyscic.
Jesli wtrysk przepuszcza to to moze tez to jest kwestia zabrudzenia.
Niektorzy radza co kilkanascie tysiecy listwy robierac i czyscic, bo mimo
filtrow zbiera sie po dluzszym czasie duzo mazi. Moze wiec zamiast kupowac
nowa listwe rozkrecic, zobaczyc jak to wyglada i wyczyscic.

Pozdrawiam

Darek

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Sprzedam Espero 1.8


Espero 1.8 CD
Bezwypadkowy, z salonu, regularnie serwisowany, pełna dokumentacja, stan
bardzo dobry.
Wrzesień 1997
Przebieg 112 tys km
Wyposażenie (wersja 'niemiecka'): wspomaganie kierownicy, ABS, poduszka,


                          ^^^^^^^^^^^^^^
Eee tam wersja niemiecka :) Po prostu pelne CD bez klimatyzacji :)


autoalarm, welur, centralny zamek, elektryczne szyby, elektrycznie
regulowane i podgrzewane lusterka, światła przeciwmgielne, regulowane
podświetlenie tablicy rozdzielczej, kontrolka rezerwy płynu
spryskiwaczy, rękaw na narty.

Cena: 22000 zł.


IMHO tego rocznika za ta cene z tym przebigiem nie sprzedasz, mysle ze tak
kolo 18-19 powienien pojsc, niestety, espero to bardzo udany samochod
(mialem w rodzine przez 1.5 roku identycznego i zero awari(poza przetarciem
gumowego przewodu do zbiornika wyrownawczego chlodnicy) ale baardzo traci na
wartosci

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Sprzedam Espero 1.8

"Janek "spawacz" Sawicki" <janek.sawi@energetyka.bielsko.plwrote in
message

IMHO tego rocznika za ta cene z tym przebigiem nie sprzedasz, mysle ze tak
kolo 18-19 powienien pojsc, niestety, espero to bardzo udany samochod
(mialem w rodzine przez 1.5 roku identycznego i zero awari(poza
przetarciem
gumowego przewodu do zbiornika wyrownawczego chlodnicy) ale baardzo traci
na
wartosci


To jakiś wyjątkowy egzemplarz.
Znajomy miał Espero to w ciągu 2 lat kończył drugą książkę serwisową (z
powodu braku miejsca na wpisywanie awarii).
Najfajniejsze uszkodzenie to ciągle palące się światła STOP z powodu ......
zgięcia pedału hamulca!!!!!!!!!!!!!!!!

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: dlaczego sciaga podczas hamowania? (125p)
Czesc
Mam terz takie auto i tez walczylem z takimi przypadlosciami.
Zalecam wykonanie to co kolego napisal wczesniej (chociarz w moim drazki
byly OK)
ale Pobaw sie w zamiane stronami tarcz , lub przód tyl (kombinacje)
w moim przynioslo to wymierne efekty.
Mozesz tez miec zapchany przewód gumowy.
Jak nic nie da rady to w. mojej teorii skrócenie (dlugosci ) klocków kola
lepiej
hamujacego pozwoli zmniejszyc zjawisko sciagania
Pozdrawiam
Pawel-PLL
Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Wysokie obroty na biegu jałowym - Scenic
Crash pisze:


Tue, 15 Apr 2008 23:07:46 +0200, na pl.misc.samochody,
 obywatel(ka) Tomasz Pyra wypowiedział(a) takie oto słowa:

| Może być jakieś lewe powietrze, z awarii czujników może być
| przepływomierz, termometr powietrza dolotowego, albo podciśnienia MAP, a
| nawet temperatury cieczy chłodzącej.

Przepływomierza nie ma na szczęście, jest tylko czujnik temp. powietrza.


No to pewnie jest jeszcze czujnik podciśnienia (MAP). Można go sprawdzić
omomierzem, tylko trzeba znać wartości referencyjne.


Posprawdzam pozostałe wężyki.


Jeszcze posprawdzaj wszystkie opaski i te główne gumowe przewody - czy
jakiś nie jest gdzieś pęknięty albo krzywo założony.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: zwrotny obieg paliwa dla pompy
20 Jun 2004 16:31:26 +0200, na pl.misc.samochody, Tomek napisał(a):


Pierdoły piszą na tej stronie. Poldki sie paliły z innego powodu i to w
czasach kiedy o gazie nikt nie słyszał. Taka przezroczysta rurka od paliwa
wytrzymuje w temp. pokojowej ponad 10 atmosfer. W 80 stopniach jakiąś 1 do 2
atmosfer. Czarny gumowy przewód do paliwa może wytrzymać na oko ze 20
atmosfer. Pompka daje jakieś 0,1 atm. Czyli margines wynosi od 10 do 200 razy.
Pompka tłoczy paliwo pod wpływem działania spręzyny a nie popychacza. Czyli
jak masz zawór zaraz za pompka to utrzymuje ona w przewodzie cisnienie na
poziomie 0,1 atm. i pompka nie pracuje. To znaczy nic nie chce pompować bo
napompowała tyle ile potrzeba. Filtr zużywa się jak coś przez niego płynie.
Przed pompką i za pompką płynie tyle samo, no chyba że przewód powrotny jest w
korpusie pompki. Tomek


Może jak nowa jhest to 10 atm. wytrzyma ale po pół roku twardnieje i
może pęknąć, szczególnie zimą. Sam to przeżyłem jakieś 15 lat temu kiedy
właśnie z tego powodu fiacior mi się zapalił bo pękł własnie ten
przeźroczysty przewód i od rozdzielacza przy odpalaniu poszła iskra i
się zapaliło. Jak już chcesz stosować przeźroczyste przewody to je sobie
wymieniaj co pół roku. Ja je wy.. ten tegowałem od razu i więcej już nie
używam.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: CC 700 KAT gasnie.


Co może być przyczyną, że mój "cienki" po przejściu na 3 (przedostatni)
stopień ssania gaśnie? Jest to chyba jakaś wada fabryczna, bo w dwóch
innych
"cieniasach" moich kumpli jest to samo.


Sprawdż, czy jakiś gumowy przewód w okolicach gażnika nie jest przetarty.
Dawno temu miałem to samo wystarczyło zaizolować otarcie i wszystko było
O.K.
pzdr Mariusz

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Wycieki oleju przy uszczelce pokrywy zaworów - Fiat punto


Ad.1 przejechałem na nim około 10 K, zazwyczaj po 12 K wymieniam


co to za olej, weź pod uwagę, że parametry oleju przy jeździe na gazie
zmieniają się w inny sposób niż przy jeździe na benzynie


Ad.2 jestem laikiem i nie rozmumiem drugiej sugestiii (nie wiem co to jest
droga admy) - prosze o podpowiedz


mówiąc najprościej żebyś mógł to znaleść: gumowy przewód idący od pokrywy
zaworów do układu zailania powietrzem, czyli najczęściej do przewodu
biegnącego za filtrem powietrza do silnika. Przewód musi być nie sparciały i
pozaginany tylko drożny.


Ad.3 uszczelka była najtansza


a no właśnie, czy ta uszczelka jest z czegoś w rodzaju gumy czy raczej
tektury?
nie warto oszczedzac na uszczelce tylko kupic porzadna i dokładnie
rownomiernie ja dokręcać, oraz przesmarować wcześniej olejem. Ponadto
sprawdz czy nie masz na bagnecie oleju ponad miarę. No i jak kręcisz motor
do odcięcie to też się nie dziw bo to wtedy norma.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Wycieki oleju przy uszczelce pokrywy zaworów - Fiat punto


"Relifex" <relifex@wp.plwrote in message



| Ad.1 przejechałem na nim około 10 K, zazwyczaj po 12 K wymieniam

co to za olej, weź pod uwagę, że parametry oleju przy jeździe na gazie
zmieniają się w inny sposób niż przy jeździe na benzynie


Jezdze na selenii polsystetyku, jakies sugestie ... moze powinienem zmienic
olej?


| Ad.2 jestem laikiem i nie rozmumiem drugiej sugestiii (nie wiem co to
jest
| droga admy) - prosze o podpowiedz

mówiąc najprościej żebyś mógł to znaleść: gumowy przewód idący od pokrywy
zaworów do układu zailania powietrzem, czyli najczęściej do przewodu
biegnącego za filtrem powietrza do silnika. Przewód musi być nie sparciały
i
pozaginany tylko drożny.


Odma jest ok


| Ad.3 uszczelka była najtansza

a no właśnie, czy ta uszczelka jest z czegoś w rodzaju gumy czy raczej
tektury?
nie warto oszczedzac na uszczelce tylko kupic porzadna i dokładnie
rownomiernie ja dokręcać, oraz przesmarować wcześniej olejem. Ponadto
sprawdz czy nie masz na bagnecie oleju ponad miarę. No i jak kręcisz motor
do odcięcie to też się nie dziw bo to wtedy norma.


Uszczelke chyba trzeba kupic lepsz

A przy okazji - ostatnio mechanik ktory wymienial mi ta uszczelke (facet od
opon) - mowil cos na temat kompresji, czy to moze byc przyczyna?

Wielkie dzieki za informacje
Janusz

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Gdzie w DC przewody podciśnienia?


Czy gdzieś można kupić jakieś uniwersalne przewody vaccum
("podciśnienia")?
Oryginalne są sztywne jakby bardziej plastik niż guma, ale miejscami są
już
łączone bo im się pękło. Siedzą w przestrzeni pomiędzy "silnikiem
właściwym" a kolektorem, który siedzi okrakiem na V więc jest im dość
ciepło co muszą znosić. Ma ktoś pomysł?


W moim Chevym też popękąły jak zacząłem ściągać kolektor
(ze starości zrobiły się mocno łamliwe).
Kupiłem zbrojone przewody gumowe Gatesa w sklepie
z elementami do gaźników i układów wtryskowych na ul.
Dobrej (za salonem Forda). Przewody Gatesa są też
na Wolskiej w sklepie z olejami silnikowymi, na przeciwko
budynku Polskich Książek Telefonicznych (zaraz za Szpitalem
Zakaźnym jadąc w stronę centrum - przy ujęciu wody oligoceńskiej).

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Golf IV - co to za urządzenie?
Witam,
Mam pytanie do posiadaczy/użytkowników Golfa IV.
Pytałem na forum golfa, ale nie dostałem jednoznacznej odpwiedzi.
Otóż pod maską znajduje się jakieś dziwne urządzenie, od czasu do czasu
cykające (raczej nie bomba:-))) )
Jest ono umiejscowione pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego, nad
zbiornikiem płynu do spryskiwacza szyb, po lewej stronie zbiornika z płynem
do wspomagania. Wielkość jak aku od motocykla, kolor czarny, jakiś zaworek.
Dochodzą do niego ze 3 przewody elektryczne oraz jakis gumowy przewód (w
dotyku zimny).
Auto ma klimę.
Co to za urządzenie?
http://www.eilishoils.com/media/images/eng_pics/vw/golf/19sdi_1999/go...
in.jpg
To cos podobnego jak ten patent z zielonym zaworem na fotce powyżej.

Mariusz M.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Instal. gazowa - przestała działać !


Mojemu koledze też zaśmierdziało w czasie jazdy tyle że spalenizną,
potem zobaczył dym, następnie chciał zachamować ale nie miał już
czym bo przewody hamulcowe spłonęły, wylądował na trawniku i zdążył
uciec z samochodu ale nie zdążył już nawet zacząć gasić, gaszenie
rozpoczęła
i dokończyła straż pożarna. A wszystko z powody złego montażu instalacji,
(prawdopodobnie jakiś przewód powrotny benzynki spadł....)
To była nowo założona instalacja ,  ale w efekcie pomogło mu bo teraz
jeździ nowszym fajnym samochodem, tyle że musiał ożałować stratę.
Skoro zaśmierdziało gazem to lepiej przed jazdą upewnij się
żeby nie mieć ogniska w samochodzie.


mało brakowało a pewnie miałbym sytuację jak Twój kolega - mianowicie
kolanko łączące przewód gumowy i wejście do przepustnicy kolektora się
rozlutowało (dziwne nie ? ale takie właśnie miałem - lutowane) i założyli
teraz oryginalne.
Gaz nieźle musiał spiepszać w atmosferkę i to podejżewam (bo było czuć -
żadko ale było) już z rok czasu.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: LPG - pytanie
Witam Grupowiczów

Mam zamontowaną instalację gazową (gaźnik) i mam jedno pytanie, a
mianowicie:
Do reduktora jest podłączony gumowy przewód z zaworem, którm wkręcając
zmniejszam obroty (dodatkowo silnik bardzo słabo ciągnie) a wykręcając
zwiększam (silnik bardzo ładnie "wchodzi" na obroty, ale z rury śmierdzi
wtedy gazem).
Do czego służy ten zaworek?
W jaki sposób zwiększyć szybkość samochodu - przyśpieszenie.

pozdr.
Sławek

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: LPG - pytanie


Do reduktora jest podłączony gumowy przewód z zaworem, którm wkręcając
zmniejszam obroty (dodatkowo silnik bardzo słabo ciągnie) a wykręcając
zwiększam (silnik bardzo ładnie "wchodzi" na obroty, ale z rury śmierdzi
wtedy gazem).
Do czego służy ten zaworek?
W jaki sposób zwiększyć szybkość samochodu - przyśpieszenie.


To jest własnie zawór do regulacji ilości gazu jaka dostaje sie do gaźnika i
poprzez to, że ją dokręcasz lub odkręcasz masz obroty. Jeśli przesadzisz z
ilościa gazu to będzie smierdzieć i wcale nie znaczy to, że samochód bedzie
mocniejszy.
Najlepiej zrobic test na analizatorze spalin i tam ci wyreguluja tak jak
powinno być . :))

        pozdrawiam
        gregory

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: LPG - pytanie
Dnia 02-07-05 11:13, Użytkownik S&R napisał:

Witam Grupowiczów

Mam zamontowaną instalację gazową (gaźnik) i mam jedno pytanie, a
mianowicie:
Do reduktora jest podłączony gumowy przewód z zaworem, którm wkręcając
zmniejszam obroty (dodatkowo silnik bardzo słabo ciągnie) a wykręcając
zwiększam (silnik bardzo ładnie "wchodzi" na obroty, ale z rury śmierdzi
wtedy gazem).
Do czego służy ten zaworek?


Praktycznie wyregulować można go tak: utrzymując ok. 3000 obr. zakręcać
powoli zawor, az silnik zacznie tracic obroty. Od tego polozenia
odkrecic 1 obrot i powinno byc dobrze.
Wokol tego polozenia mozesz jeszcze sobie przestawiac o ok. 1/2 obrotu w
zaleznosci czy chcesz jechac dynamicznie czy oszczednie.
Pozdrawiam
Emeryt

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: BMW skrzynia automat.


"carnett" <carn@wp.plwrote in message



Mam BMW 5 automat 2.5 , Ostatnio przy wymianie kół mechanik zwrócił  uwage
na dziwny olej przy chłodnicy w miejscu gdzie łączą sie dwa gumowe
przewody
połaczone ze skrzynią . Może ktoś zna sprawę ??Prosze o poradę


może opaski puściły ? w chłodnicy wody masz pewnie też chłodnicę  oleju dla
skrzyni. Wymienić, zacisnąć opaski i może po pomoże...

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Wysoka temperatura silnika
Witam,
mam problem z układem chłodzenia w Toledo,
temperatura rośnie do 120 stopni po przejechaniu około 3 km.
Dodam, że układ ogrzewania nie działa - cały czas dmucha zimnym
powietrzem a wentylatory na chłodnicy załączają się przy około
100 stopniach.
Czy to może być zapowietrzony układ chłodzenia (nagrzewnica),
uszkodzony termostat, uszczelka pod głowicą( nie zauważyłem żeby
się płyn chłodzący przedostawał do oleju ani zmieniał barwę).
Natomiast zauważyłem, że twardnieje przewód gumowy od chłodnicy a
przy otwartym korku zbiornika wyrównawczego pojawiają się pęcherze
powietrza.
Może ktoś podpowie jak zdiagnozować uszkodzenie ewentualnie
odpowietrzyć układ chłodzenia.
Silnik to 1.8 20V (bez turbo)
w Toledo z 2002r

Adam

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Sie spienilem- [DC] Kwik Fit i kola

Trzeba sprawdzac  po każdej wizycie u mechanika, elektryka itd. niestety.
Mma takiego pecha, że prawie zawsze muszę coś po nich poprawiać-a to
niezaizolowany kabelek zwierający do masy, przez to palący sie bezpiecznik
swiateł stopu, a to po wymianie niedokręcony amor, a to założony uszkodzony
przewód gumowy itd itd. Jak mam jechać do mechanika to jestem chory, bo wiem
że czeka mnie robota przy takich niedoróbkach.
PZDR.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: toyota yaris akcja serwisowa
Pewnego dnia z adresu j@polbox.spam.com dostalem to:


wczoraj dostalem list z TMP, z zaproszeniem na sprawdzenie przewodow
hamulcowych
dzis jade na sprawdzenie do toyota-wlochy

czy ktos jeszcze dostal takie pismo albo byl na tym przegladzie?


Byl problem, ale to chodzi o rynek Finlandii i tylko kilka sztuk. Gumowe
przewody hamulcowe z tylnych kol byly przecinane przez lod. Info z serwisu
Toyoty

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: O co pytać kupując 15-letnie AUDI 100

| Jakie pytania warto zadać sprzedawcy już przez telefon kupując 15-letnie
| AUDI 100 aby na darmo nie robić kilometrów


- Przebieg, ilość stłuczek, "branie" oleju, spalanie, skuteczność hamulcy
(przy tarczówkach z tyłu - czy działa ręczny?), Kiedy ostatnio widział
serwis (jakiś autoryzowany), ostatnia wymiana oleju, paska rozrządu, filtra
paliwa, gum zawieszenia, stan amorów, luzy, skrzypienie wnętrza (to ważne -
moja 16 lenia prawie nie skrzypi - jeśli 15 latek skrzypi wewnątrz to
znaczy, że karoseria juz jest mocno zmęczona. Poza tym może to świadczyc o
historii wypadków i napraw).


ja przy kupowaniu bym zwrocil uwage na sprzeglo - dosc droga wymiana,


ponoc
- No tak - hydrauliczna pompa może już cieknąć (objaw - różne branie pedału
i mokro pod dywanikiem.)

maglownica ze wspomaganiem bardzo czesto cieknie (ja akurat nie mam


Ja mam po regeneracji (regeneracja magla ze wspomaganiem czasem nie przynosi
oczekiwanych efektów a jest droższa (500-600 w Warszawie).

z blacha nie ma klopotu, a jak wychodzi gdzies rdza tzn ze


Na ogół świadczyc może o naprawach, poza tym dokładnie obejżeć nadkola -
warstwa bitumiczna może być już uskodzona i odsłonić blachę - warto zrobić.

Dodam jeszcze, że 15-latek może miec już przewody gumowe w złym stanie.
Należy je dokłądnie obejżeć, zwłaszcza że są ne odpowiedzialne za
sterowaniem pracą silnika.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: O co pytać kupując 15-letnie AUDI 100


"Henry" <raf@wp.plwrote in message



| Jakie pytania warto zadać sprzedawcy już przez telefon kupując
15-letnie
| AUDI 100 aby na darmo nie robić kilometrów
- Przebieg, ilość stłuczek, "branie" oleju, spalanie, skuteczność hamulcy
(przy tarczówkach z tyłu - czy działa ręczny?), Kiedy ostatnio widział
serwis (jakiś autoryzowany), ostatnia wymiana oleju, paska rozrządu,
filtra
paliwa, gum zawieszenia, stan amorów, luzy, skrzypienie wnętrza (to
ważne -
moja 16 lenia prawie nie skrzypi - jeśli 15 latek skrzypi wewnątrz to
znaczy, że karoseria juz jest mocno zmęczona. Poza tym może to świadczyc o
historii wypadków i napraw).


Ty, i myślisz, że sprzedający powie Ci wszystko jak na spowiedzi? Zwłaszza
te stłuczki, spalanie... O te rzeczy należałoby spytac mechanika,
serwisującego to auto... Jesli takowego nie ma - to jechać gdzieś na
przegląd.


Dodam jeszcze, że 15-latek może miec już przewody gumowe w złym stanie.
Należy je dokłądnie obejżeć, zwłaszcza że są ne odpowiedzialne za
sterowaniem pracą silnika.


15-letnie Audi to może mieć w złym stanie wszystko ;-)) Jak zreszta każde
inne 15-letnie auto. Kwestia tylko i wyłącznie właściciela...

Jurand.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: FIESTA - maź w silniku - prośba o diagnoz

pl.misc.samochody wrote:
Witam

Jestem użytkownikiem FIESTY.
Od jakiegoś czasu z silnika wydostaje mi sie jakaź maź oraz w niewielkich
ilościach woda lub coś w tym stylu.
Najgorsze jest to, że przez korek -przewody gumowe przedstaje mi sie do
filtra powietrza i jeszcze jednym przewodem (nawet nie wiem gdzie) - nie
znam się.

Czy ktoś wie co z tym począć?

Parę informacji szczegółowych:
- jeździłem tą fiestą przez 4 miesiące bez problemów - trochę ciągnęła olej
ale to nie problem.
- następnie, żeby zmiejszyć zuzycie oleju wlałem motodoktor'a i jakoś chwilę
później pojawił się problem z tą mazią, tylko nie wiem czy to z powodu zimy
i niskich temperatur czy też może z powodu wspomnianego środka.
- płyn w zbiorniku wyrównawczym jest na stałym poziomie - nie ubywa.

pomocy!!!

pozdro
fiesta6


jak dla mnie to poleciała ci uszczelka pod głowicą...

ps.
ja bym w życiu nie dolał żadnego g**na do oleju...

pozdrawiam

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: FIESTA - maź w silniku - prośba o diagnoz
Dnia Thu, 24 Feb 2005 22:35:25 +0100
"pl.misc.samochody" <fies@o2.plnapisał(a):


Od jakiegoś czasu z silnika wydostaje mi sie jakaź maź oraz w
niewielkich ilościach woda lub coś w tym stylu. Najgorsze jest to, że
przez korek -przewody gumowe przedstaje mi sie do filtra powietrza i
jeszcze jednym przewodem (nawet nie wiem gdzie)- nie znam się.


Temat powraca na grupę mniej wiecej raz w miesiącu - może warto by go
też do FAQ dodać ? (BTW: czy ktoś w ogóle aktualizuje FAQ ???)

Jeśli...

1) "Mazi" jest względnie niewiele
2) Jeździsz dużo na krótkich dystansach z niedogrzanym silnikiem
3) Zjawisko pojawia się głównie w niskich temperaturach otoczenia
4) "Maź" znika po przejechaniu dłuższej trasy

...to jest to objaw normalny, spowodowany kondensacją w oleju pary
wodnej i nie ma się czym przejmować.

Jeśli...

1) "Mazi" jest bardzo dużo
2) Zjawisko występuje non-stop i nie znika nawet po przejechaniu
dłuższej trasy
3) Ubywa Ci płynu w układzie chłodzenia

...to objaw jest już niepokojący i może oznaczać uszkodzenie uszczelki
pod głowicą (płyn z płaszcza wodnego silnika przedostaje się do wnętrza
cylindra)

Pozdrawiam :)

W.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Uszczelka pod głowicą


Chodzi o to ze padła mi uszczelka pod głowicą i woda wymieszała sie z
olejam
a następnie ta mieszanka dostała sie do układu wydechowego, Na
skutek tego trzeba było wyminic tłumiki. Czy moze nastąpić cos takiego i
czy faktycznie trzeba bylo wymienic tłumiki?


nie trzeba
polecam dokładne wypłukanie układu chłodzenia z resztek "masełka", taka
miezanina może ci przewody gumowe zeżreć.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: petrygo/borygo firmy orlen
totalna kicha jak już to badziewie wlewałem to coś mi nie pasowało
takie siakieś za rzadkie było fakt faktem mrozy typowe dla polski do  - 10
znosił ok ale dziś o 13:00 zapalam hebla : szumi suszczy piska ale pali
nagle temperatura skacze poza skale i czerwona kontrolka zaczyna migać
(pierwszy raz w życiu widziałem jak pięknie na czerwono mi deska mryga)
gaszę silnik i sprawdzam przewody gumowe, w najniższym od chłodnicy czuje
śnieg
a na opakowanie ewidentnie jest napisane że wytrzymuje do - 38 a tu dupa
przy - 20
już zgęstniał do konsystencji śniegu chwała bogu że nie zamarzła mi pompa
wodna (jakoś przemieliła ten śnieg petrygoski) bo jest paskiem klinowym
połączona z rozrządem a tu już można sobie wyobrazić jak na gumowym pasku
przeskakuje o jeden ząbek i po silniku

zmierzając do sedna nie kupuj tej mieszanki glikolu i h2o bo w nietypowe
mrozy czeka was niespodziewajka dziś dotknęła ona mnie (opel kadett) mojego
kolegę (vectra) i mojego ojca (nexia)    z tym że ja wlałem dziś już
koncentrat z shell a w dość ubogim stosunku z h2o

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Odma w Golfie II 1.3i
Dzisiaj przeczyscilem odme. Zauwazylem, ze w przewodzie, ktory wchodzi do
gumowej rury z powietrzem jest jakies gniazdo. ten kawalek gumowego przewodu
na miedziana wkladke w rurze z powietrzem i gniazdo elektryczne. Niestety
mam tam przeciete przewody i brakuje wtyczki. Jesli ktos moglby mi
powiedziec czy ta wkladka miedziana podlaczona do napiecia sluzy jakos do
odmrazania (ocieplania odmy) to bede wdzieczny. Aha czyszczac ten plastykowy
filtr pokryty pianka niechcacy zniszczylem caly jego srodek. Kupie
oczywiscie nowy. Zastanawiam sie tylko jakie moga byc tego negatywne skutki.
Na biegu jalowym auto pracuje normalnie.

Pozdro
Ziomall

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Odma w Golfie II 1.3i

Hej tez mam ten model
Powiedz mi dokladnie w ktorym miejscu jest ta odma w silniku, kiedy ja
przeczyscic, jakie sa objawy zapchania etc
Dzieki z gory i pozdrawiam

JK


Dzisiaj przeczyscilem odme. Zauwazylem, ze w przewodzie, ktory wchodzi do
gumowej rury z powietrzem jest jakies gniazdo. ten kawalek gumowego przewodu
na miedziana wkladke w rurze z powietrzem i gniazdo elektryczne. Niestety
mam tam przeciete przewody i brakuje wtyczki. Jesli ktos moglby mi
powiedziec czy ta wkladka miedziana podlaczona do napiecia sluzy jakos do
odmrazania (ocieplania odmy) to bede wdzieczny. Aha czyszczac ten plastykowy
filtr pokryty pianka niechcacy zniszczylem caly jego srodek. Kupie
oczywiscie nowy. Zastanawiam sie tylko jakie moga byc tego negatywne skutki.
Na biegu jalowym auto pracuje normalnie.

Pozdro
Ziomall


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: R19 - kopci po zmiane na benzyne
Kiedys mialem renowke 19 z LPG, tez na 1-punktowym wtrysku poj. 1700 z
`90. Po przelaczeniu na benzyne silnik strasznie kopcil, czuc bylo
bardzo ostry zapach benzyny i cholera wie czego jeszcze, gdybym wjechal
do parkingu odziemnego to by sie wszyscy udusili :)

Pojechalem do mechanika, podlaczyl komputer, cos poustawial. Pozniej
posprawdzal przewody gumowe, niektore z nich musial wymienic.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: przewody hamulcowe


Tak rzeczywiście to dobra firma (brałem kiedyś u nich tarcze hamulcowe).
Można ją polecić ale nie przyszła mi do głowy że może przewody hamulcowe
sprzedawać :). A słuchajcie, może znacie kogoś z Trójmiasta kto potrafi
te
przewody naprawić (część z nich trzeba poprostu wymienić).


   Ten sklep w Rumii jest stosunkowo tani i dobrze zaopatrzony,mają
również warsztat,w którym zarobią i wymienią Ci przewody hamulcowe
(miedziane i gumowe).Rok temu za 4 metry przewodu WP zapłaciłem 40 zł
(materiał)+zarobienie końcówek gratis,a w Gdańsku chcieli 80 zł.

   Przewodów hamulcowych IMO się nie naprawia , tylko wymienia.Jedyną
naprawą może być ponowne zarobienie końcówki,ale tylko na przewodzie
miedzianym (stalowy odpada).
   Kiedyś czytałem,że przewody gumowe powinno wymieniać się co 5 lat,ze
względu na bezpieczeństwo.

Pozdrawiam
amstel

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Norma na testy hamulcow
W mojej 205 miałem nowe tarcze, klocki, szczęki, przeszlifowane bębny z
tyłu, nowy płyn Elf DOT4 oraz wymieniony jeden gumowy przewód hamulcowy.
Fading był odczuwalny, tylko nieznacznie się zmniejszył.

Podejrzewam też, ze płyn jest do de i zaczyna się gotować.
Wody 'chyba' w nim nie było, bo był nowy, tyle że
oryginalny. Niska temperatura wrzenia?
Lub klocki do bani.


Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Gdzie zrobic oslone glosnika?
Czy w Wawie jest jakis zaklad np. Car-Audio, ktory zrobilby blaszana oslone
glosnika wg wymiaru?
Chodzi mi o to, ze mam fabryczne oslonki, ktore dotykaja do membranki i gdy
radio glosniej gra to glosniczki harcza.
Poradzilem sobie wkladajac pod oslony (sa plastikowe) kawalki pocietego
przewodu gumowego, ktory nie pozwala na dotykanie membraki, ale sami
rozumiecie, ze to kijowe rozwiazanie.
Po drugie taka oslonka przepuszcza wiecej dzwieku niz chamska plastikowa
"pokrywa otworu glosnikowego".

Konieczne jest zrobienie pod wymiar, gdyz oslonka ma wydziwniony ksztalt...

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Citroen Xantia - czesci

Pilnie kupie nowe lub uzywane czesci do Citroena Xantii X 15 C - caly
przod, a w szczegolnosci :
1)wzmocnienie przednie (fasada),
2)lawa (pod silnik)
3)blotnik lewy
4)zderzak,
5)2 reflektory (prawy i lewy),
6)2 kierunki (prawy i lewy),
7)kierunek boczny lewy,
8)chlodnica,
9)wentylator chlodnicy kompletny z obudowa,
10)misa olejowa,
11)skrzynia biegow,
12)filtr weglowy kopletny (z brazowym czujnikiem),
13)obudowa filtra powietrza,
14)zbiornik plynu do hydrauliki,
15)podstawa akumulatora,
16)2 przewody hydrauliczne od butli z przodu silnika,
17)przewod gruby krotki od wspomagania,
18)rura gruba od filtra powietrza,
19)podstawa metalowa gazu,
20)kolektor ssacy,
21)przewod gumowy chlodnicy gorny,
22)obudowy bezpiecznikow,
23)linka maski,
24) podszybie,
25)listwa blotnika lewego,
26 oslona gumowa poloski od strony skrzyni.
****************************************************
Kontakt : 090 241 310, 085 446 593 - prosic Bogdana lub grzecznoisciowy
e-mail :
ajs@free.polbox.pl
andrzej_szczodr@mailexcite.com

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Wycieki oleju - Kadett

CZesc

w <news:dipd5o$1r6$1@inews.gazeta.pl
polo napisał(a):


Oznaczenie silnika to c18nz, a uszczelka jest specyficzna jakby
podwojna, rozdziela sie ja z jednej strony i nasowa na rant, ktory
jest pod silnikiem - czyli jest: blok silnika, uszczelka, blacha,
uszczelka, miska olejowa.


No czyli typowo.

A jesli uszczelniacz na wale - to czy bylyby slady oleju z przodu
miski...?


Spod i tyl na pewno z przodu trudno powiedziec rozgrzany olej roznie
moze plynac.
Chyba pozostaje umyc go dokladnie i obejrzec po kilku


kilometrach... Chcialem wlasnie dokrecic te sruby, ale skoro nie
musza byc to zastanawiam sie czy nie zdjac tej miski i jej troche
nie przeslifowac - moze sa jakies nierownosci, ktorych nie
zauwazylem..


Moment dokrecenia srub miski olejowej to 8 Nm - bardzo malo.
Aby na pewno Kadety nie ciekna?
Mozna zrobic tak zeby nie ciekly, tak jak kazdy samochod, trzeba
eliminowac przyczyny powodujace wycieki.
 Tylko dzisiaj juz


kolejnych dwoch ludzi mi tlumaczylo, ze te samochody (a ogolnie
starsze Ople) tak juz maja... albo cos w tym jest albo mam pecha
do slabych mechaniorow:(


Niekoniecznie, tylko trzeba sie postarac, jeszcze jedno mi przyszlo do
glowy nie wiem jak w 1,8 ale w 1,6 sa gowniane - gumowe przewody
odpowietrzenia skrzyni korbowej, nasiakaja olejem i przy wiekowych
autach po prostu traca szczelnosc i olej cieknie wszedzie jak
rozpylony.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Oryginalny plyn chlodniczy hondy


W instrukcji strasza konsekwencjami uzycia innych plynow niz jedynie
slusznego  - hondzi. Zlac to sikiem prostym panoramicznym, czy jednak
naprawde ten plyn jest taki istotny? Co moze zaszkodzic taki
borygo/petrygo oczywiscie dla glowic Al? Cifek '97 1,4iS, jezdzi ktos
czyms takim na tanszym plynie?


Chodzą ploty żeby nie lać Borygo bo niszczy przewody gumowe,
a sam leję Dynagel 2000 i przez 2 lata bez problemów ...

Jeżeli chodzi o płyny to jesteś skazany na tylko oryginalny
olej do wspomagania kier. i olej do skrzyni biegów "MTF"
(ten drugi wymieniasz co 4 lata/60kkm).

Do wspomagania sprzęgła lejesz zwykły płyn hamulcowy Dot 3/4.

pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Oryginalny plyn chlodniczy hondy
Powitanko,


Chodzą ploty żeby nie lać Borygo bo niszczy przewody gumowe,
a sam leję Dynagel 2000 i przez 2 lata bez problemów ...


Dzieki wielkie, zobacze jak ceny oryginalu, jak beda porownywalne, to sie  
skusze.


Jeżeli chodzi o płyny to jesteś skazany na tylko oryginalny
olej do wspomagania kier. i olej do skrzyni biegów "MTF"
(ten drugi wymieniasz co 4 lata/60kkm).


MTF niedawno zmieniany, od wspomagania chyba mozna sobie darowac(?)


Do wspomagania sprzęgła lejesz zwykły płyn hamulcowy Dot 3/4.


Wlasnie wczoraj wymieniony razem z wkladem pompy sprzegla. Ponoc typowa  
wada hondzi - cieknie (nieduzo) przy pedale sprzegla.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Serwis forda, wawa, gdzie?
Witam,
Koledze popsuł się przewód układu wspomagania kierownicy w Fordzie. Gdzie w
Wawie naprawi go tanio i szybko? Możecie polecić jakiś serwis, niekoniecznie
autoryzowany, najlepiej około Ursynowa?

[a dla masterkowiczów pytanie ekstra - jak domowymi sposobami załatać,
przynajmniej prowizorycznie, pęknięty gumowy przewód, który podczas pracy
osiąga ok. 100 st. c?:)]

Pozdrawiam,
Merlin

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Problem z MB201- brak mocy
Worek napisał(a):

| Worek napisał(a):

| Witam

| Mam pytanko do znajacych sie na rzeczy.
| Wczoraj wymienilem pompe paliwa (brzeczala), filtr paliwa (wygladal jak
| granat reczny).

| moze w baku jest syfek?? nie napisales czy to gaznik, czy wtrysk, jaki
| motor 102? 103?

Chyba wtrysk. Tak misie wydaje ktos kiedys cos mi mowil ze to mechaniczny
wtrysk.
Silnik ma 87 KW wiec taki troche nietypowy.
Jak to mozliwe ze sie dlawi jak jest cieply a jak jest zimny to jeszcze
jakos sie jedzie. Syfom z baku pewnie wisi kalafiorem jakom temperature ma
silnik.

Worek

sprobuj troszke mieszanke wzbogacic - taka srubka (imbus 3mm)w pokrywie


filtra powietrza od gory jest mala dziurka i tam wkladaj kluczyk, i po
troszku w prawo przekrecaj(musi byc opor przy kreceniu)) - sprzwdz
gumowe przewody pod filtrem powietrza (od odmy, i silniczka krokowego
wolnych obrotow), gume pod dystrybutorem, (czy nie dziurawa/sparciala).
mozna gdybac.

pozdro

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Problem z MB201- brak mocy


| sprobuj troszke mieszanke wzbogacic - taka srubka (imbus 3mm)w pokrywie
filtra powietrza od gory jest mala dziurka i tam wkladaj kluczyk, i po
troszku w prawo przekrecaj(musi byc opor przy kreceniu))


No nie wiem jesli nic nie bylo krecone. Chociaz w sumie mogl sie
rozregulowac. Gdzies jeszcze slyszalem ze powodem moze byc zapchany
katalizator. Co o tym myslisz?


sprzwdz gumowe przewody pod filtrem powietrza (od odmy, i silniczka
krokowego wolnych obrotow), gume pod dystrybutorem, (czy nie
dziurawa/sparciala).
mozna gdybac.


Myslisz ze moze gdzies lapac lewe powietrze?
Moze to byc powodem.

Worek

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Ford Mondeo - sciaga przy hamowaniu... (Ten Typ tak ma?)


Bogdan Koszałka wrote:
Moze wiecie czym moze to byc spowodowane? Moze ktos z Was mial podobny
problem?


Sprawdz *dokładnie* hamulce.
Obejrzyj przednie gumowe przewody hamulcowe. Mozliwe, ze strzelił
wewnętrzny wzmacnający je sznurkowy "rdzeń". Powinno być to widać -
zwłaszcza przy pompowaniu hamulca - w tym miejscu przewód będzie
słabszy, a po obmacaniu będzie się bardziej giął.
Na badaniu hamulców na stacji diagnostycznej finalna siła hamowania
będzie taka sama, ale jej przebieg przy stopniowym wciskaniu hamulca
będzie inny. Wadliwe koło jakby późnej ją osiągnie - przez przypachanie
przewodu i rozchodzenie się ciśnienia w miejscu bez sznurkowego wzmocnenia.

MARR

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Poszukuje przewodu cisnieniowego...
On Wed, 11 May 2005 13:59:07 +0200, "Zulus" <zu@devil.siedlce.net
wrote:


Tu niestety nie jest tak rozowo :( od strony pompy jest zaciskana metalowa
koncowka a z drugiej strony przewod gumowy przechodzi w metalowa rurke (nie
wiem dokladnie w jaki sposob bo jest to zabudowane). Zaraz bede jechal na
szrot na ogledziny takiego przewodu ale od R25 ph2 czy bedzie pasowal.
Wstepna cena to 50zl :)


Nic trudnego dla warsztatu zajmującego się hydrauliką siłową.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Golf IV TDI problemy z moca.
Może być coś z turbo. Kiedyś w Astrze 1,7 TD (isuzu) miałem podobny objaw, a
przyczyną był pęknięty przewód gumowy łączący wyjscie turbiny z
intercoolerem. Po uszczelnieniu - rakieta ! Dodatkowym objawem był wyraźnie
słyszalny gwizd turbiny na wyższych obrotach.
Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: centralny nie otwiera, kluczykiem też nie da rady
Fakty są takie:

- Po dzisiejszej rekordowo zimnej nocy mazda nie wpuscila mnie do srodka
- Prąd akumulatora okazal sie zbyt slaby aby silowniki ruszyly rygle
- Zamki nie ruszane od bardzo długiego czasu (auto mam 4 miesiace nie
wiem jak wczesniej)odmówiły posłuszeństwa (wszystkie 3), generelnie
sprawiają wrażenie sprawnych inaczej

Mam nadzieję, że po pracy temperatura wzrośnie a jakieś 8-10 st i rygle
jednak puszczą. Co zrobić jeśli jednak nie ? Jedyne co mi przychodzi do
głowy, być może śmieszne, to włożenie jakiegoś gumowego przewodu pod
machę w okolicę akumulatora , podłączonego do wydechu auta sąsiada w
celu podgrzania aku. Sądzę, że mogłoby to pomóc. Co myslicie ?

POzdrawiam
Luki

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: centralny nie otwiera, kluczykiem też nie da rady


Fakty są takie:

- Po dzisiejszej rekordowo zimnej nocy mazda nie wpuscila mnie do srodka
- Prąd akumulatora okazal sie zbyt slaby aby silowniki ruszyly rygle
- Zamki nie ruszane od bardzo długiego czasu (auto mam 4 miesiace nie wiem
jak wczesniej)odmówiły posłuszeństwa (wszystkie 3), generelnie sprawiają
wrażenie sprawnych inaczej

Mam nadzieję, że po pracy temperatura wzrośnie a jakieś 8-10 st i rygle
jednak puszczą. Co zrobić jeśli jednak nie ? Jedyne co mi przychodzi do
głowy, być może śmieszne, to włożenie jakiegoś gumowego przewodu pod machę
w okolicę akumulatora , podłączonego do wydechu auta sąsiada w celu
podgrzania aku. Sądzę, że mogłoby to pomóc. Co myslicie ?


pomysl nieglupi,
a tak powaznie to pewnie holowanie Ci pozostanie,
albo cierpliwe czekanie,
u mnie w dajewo Nubira rowniez takie cos sie robi,
naszczescie kluczykiem idzie go jeszcze otworzyc,

moze prysnij jakiegos odmrazacza do zamka, troche go podgrzej zapalniczka,
badz to zamek, badz sam kulczyk, czasem to pomaga,

pozdrawiam Piotrek

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: centralny nie otwiera, kluczykiem też nie da rady


Mam nadzieję, że po pracy temperatura wzrośnie a jakieś 8-10 st i rygle
jednak puszczą. Co zrobić jeśli jednak nie ? Jedyne co mi przychodzi do
głowy, być może śmieszne, to włożenie jakiegoś gumowego przewodu pod
machę w okolicę akumulatora , podłączonego do wydechu auta sąsiada w
celu podgrzania aku. Sądzę, że mogłoby to pomóc. Co myslicie ?


też tak miałem dodatkowo jeszcze zamarznięta uszczelka
nie miąłem czasu na ceregiele wiec czajnik z gorąca wodą rozwiązał problem
potem sobie w garażu osuszyłem i nasmarowałem
jak nie masz garażu to po takiej akcji zamarznie jeszcze bardziej

CK

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Polonez turbo - nowe uwagi
1. Niestety okazalo sie ze potrzeba dodatkowej, zewnetrznej regulacji
zaplonu. Nie na kazdej stacji daja 95 - szczegonie na Slowacji gdzie
ostatnio szalalem. Dla bezpieczenstwa maszyny dalem zewnetrzny sterownik
zaplonu Vtech Red Box (prosty komputer do zaplonu z wlasnym sterownikiem
cewki i MAP sensorem do 2 bar). Podszedl jak znalazl. Dalem wylacznik
red Boxa do srodka i napisalem 95 - 98. Chyba jasne. Na 95 teraz tez
jezdzi choc jest nieco slabszy. No ale Slowacja niestraszna!!!

2. Jednak swiece sa wciaz za cieple. Musze dac DIN 5,5 bo aktualne
(Brisk Premium 12 ZC) nie wytrzymuja termicznie. Po przebadaniu
komputerem do zaplonow wyszlo ze sprawnosc mocy iskry swiec po 4000 km
spadla o ponad 20% - za 2000 km po prostu padna. Poczekam jeszcze troche
i obejrze je za 500 km. Potem moze Splitfire? Co polecacie?

3. Przewod gumowy wylotu plynu chlodzenia z silnika byl za blisko
wydechu i zaczal sie zgrzewac. Zmienilismy na aluminiowy,dospawany do
fabrycznego wylotu (tez alu) - koszt ok. 50 pln. Trzeba przyznac ze knot
z naszej strony - trzeba bardziej uwazac.

4. Masa glownej wiazki byla brana z sondy lambda (fabrycznie,
autentycznie - niezle nie?). Niestety uszczelka grafitowa odizolowala
sonde od masy pojazdu tak, ze rezystancja statyczna wyniosla ok. 50 ohm
(po "ulozeniu sie" termicznym uszczelki) - co prowadzilo do glupienia
komputera - czasami (choc zadko) przerywal. Korekta - przepielismy mase
wiazki komputera do masy karoserii - od razu mu to poprawilo humor.
Czego to Angole nie wymysla.....

Tomek
Vtech

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Ubywajacy plyn chlodniczy - czy to powod do zwrotu samochodu ?


On Thu, 28 Oct 1999, Jaroslaw Cichorski Jr. wrote:
Hi,
kupilem Octavie 1.6 i zrobilem nia juz 11.6kkm.
W zasadzie jestem z niej zadowolony, mam tylko jeden problem, z ktorym
bylem juz w trzech serwisach - bez rezultatu :-(
Otoz ubywa mi plyn chlodniczy i to w sporych ilosciach.
Na 1kkm spada od max ponizej min.
Nie widac zadnych wyciekow, nie ma sladow plynu w oleju ani oleju w
plynie.


Hmm sprawdz czy wszystkie przewody gumowe sa dobrze scisniete obejmami.
Mialem podobny objaw, co 2 kkm ubywalo 250-300 ml plynu, ciezko to
wyczaic, okazalo sie ze jeden przewod byl zbyt slabo objety i delikatnie
saczylo sie spod niego - tez oczywiscie nie bylo zadnych sladow na
silniku, tylko naprawde lekko wilgotne "ujscie" przewodu.

Jurand

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Prawdopodobnie zatarta turbina - proszę o diagnozę
On 19 Wrz, 22:56, "Sanctum Officium" <b@adresu.plwrote:


"theStachoo" <1@2.3wrote in message | Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:

| Zatarta i za mocno laduje... dodatkowo auto sie dlawi ? Proponuje
| zmienic warsztat. Specjalista od diesli nie jestem ale albo cos
| przekreciles albo probuja Ciebie przekrecic.

| ZTCP to tam jest turbina o zmiennej geomterii, więc jest to możliwe.

Chyba wszystkie turbiny są dzisiaj o zmiennej geometri??

MK


Nie nie wszystkie.
Zatarte to ma kierownice a nie turbine :P
Tak czy siak turbina do wyjecia ;)
Przeladowuje go ta turbina i gdzies juz pewnie rozwalilo przewod
gumowy to i swiszcze :D

Pozdro !!

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Bezpieczniki pod schowkiem w Polonezie 1.6GLI z LPG
"No cóz ok 200zl + iles tam za wymioane, mnie skasowali jakies 4
lata
temu na 300 zl. :((
Pewnie, ze sie da wymienic samemu, wywalasz kolo, odkrecasz dekiel
na
zbiorniku i wyjmujesz pompe, nie wiem jednak czy nie trzeba troche
opóscic zbiornik.
Jak bedziesz to robil to uwazaj na przewody gumowe  przy wlewie
paliwa.
Mnie fafofcy rozerwali ta plastikowa puszke przy wlewie, walilo
benzyna
jak ch..ra, nie moglem dojsc skad, wszystko niby szczelne a
smierdzialo."
Czy chodzi o dekiel pod kolem zapasowym? czy raczej o odkrecenie
kola tylnego. Szczerze mówiac wykonywalem juz w nim drobne naprawy
mechaniczne i blacharskie ale nie mam pojecia jak wymontowac pompe
paliwa. Dlatego bardzo prosze o porade, jak najskuteczniej wymienic
pompe? Musze to dzis naprawic bo jutro mam pilny wyjazd i jak
bedzie trzeba robie wszystko zeby ta pompe wymienic.
Prosze o odpowiedz i serdecznie pozdrawiam.
Robert Wrona
Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Syczenie - w silniku


zyg@poczta.onet.pl wrote:

Jeżeli ktoś wie coś na ten temat piszcie.


Sprawdz przewody gumowe i cybanty na nich.
Kiedys mialem cos podobnego - okazlo sie ze jeden cybant nie trzymal jak nalezy i
stamtad syczalo.
Najlepiej wsadz kogos za kierownice i kaz delikatnie gazowac - najlatwiej ustalic
skad ten dzwiek dolatuje.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Problemy z odmą

| jeszcze potwierdzenia nie mam od strony brata ale na moj gust to silnik
na
| zlom, drugi kupisz za jakies 2000 z wymiana

Odma nie jest żadnym sprawdzianem zuzycia silnika, mogło sie coś zatkać,
pęknąć, spaść. Zuzycie silnika sprawdza sie badając cisnienie sprężania i
zużycie oleju. Samo spalanie oleju może świadczyć o zużytych
uszczelniaczach
trzonków zaworów.


 Samochód bierze trochę oleju ale nie taki duzo
Generalnie i tak za 3 miesiace mam zamiar sie go pozbyć (nowy silnik za 2
tyś nie wchodzi w grę bo blacha juz mocno zgniła)
Chodzi mi głównie zeby silnik nie był w oleju bo przez to wszędzie gdzie go
postawie to po 1 h jest niezła plama na ziemi (juz mi  w firmie
administrator zwócił uwagę).
Wymyśliłem sobie że moze na przewód gumowy wychodzący z pokrywy zaworów
założę filtr paliwa i tam bedzie się gromadził wypluty olej.
Co wy na takie rozwiązanie?

Paweł

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: jak łączyć przewody paliwowe?


przeznaczona, a jakie konsekwencje tego beda (czy nie zmniejszy cisnienia
itp.) to juz kwestia "majstra" ktory to robi.


Zaraz tam zmniejszy. Pytanie tylko o ciśnienie jakie wytrzyma przewód gumowy
i tyle, trzeba go własciwie dobrać..

Pozdrawiam, Łukasz

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: jak łączyć przewody paliwowe?


Filip <non@noname.plwrote:
Dla mnie pytanie jest bez sensu, bo krychu nie powiedzial konkretnie
co chce zrobic,


więc już uzupełniam: za filtrem paliwa jest krótki odcinek gumowego przewodu
(ok. 10cm), który z jednej strony jest połączony z filtrem przy pomocy
opaski zaciskowej, natomiast z drugiej  - poprzez fabryczne złącze - z
przewodem metalowym. Ten krótki gumowy odcinek okazał się być sparciały, a
ponieważ jeszcze ścisnąłem go zaciskiem  przy wymianie filtra (pęknięcia),
to teraz chcę go wymienić. Silnik oplowski C20NE.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: pedał hamulca-problem
Wojtekk napisał(a):


| od dłuższego czasu hamulce słabo działają. Spełąniają swoją role, ale
| nieco
| ospale. Myslałem ze winne sa zużyte kolcki albo szczęki, ale po
| oględzinach
| okazałao sie ze są w dobrym stanie. Tak czy siak, 4 sladów po oponach na
| asfalcie nie potrafie zostawic, a pedał pozwala sie wcisnąc prawie do
| podłogi.


Znakiem tego masz zbyt niski wspl. tarcia miedzy klockami a tarcza, lub
zacisk z jakiegos powodu wywiera zbyt mala sile. Dodatkowo piszesz ze
pedal wciskasz prawie do podlogi, choc nic nie wskazuje na
zapowietrzenie ukladu.
Moja rada, zmien tarcze i klocki na pewne, w sensie, że wiesz ze to
bedzie dobrze hamowalo. Zobacz, czy przy naciskaniu hamulca nie puchna
przewody gumowe.
Pedał nie wpada, więc raczej wykluczylbym przepuszczajaca pompe.


A kiedy ostatnio wymieniałeś płyn hamulcowy? Płyn wchłania wodę i po
kilku latach traci swoje właściwości.


W swietle tego co kolega napisal, to moglby miec dowolny płyn
(nieścisliwy) w układzie hamulcowym, w tym wodę, a sytuacja by się nie
zmieniła.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: wycieraczki ze spryskiwaczem
Marco <m.warch@wp.plnapisał(a):


Cześć
Mam w Peugeocie wycieraczki z spryskiwaczem (oryginalnie), chciałem je
wymienić i mam pytanie.
Czy w związku z tym to muszą byc jakieś specjalne wycieraczki czy obojętne.
Listwa od spryskiwacza jest przymocowana przy pomocy plastikowych uchwytów
do wycieraczki, więc to chyba można do wszystkiego przymocować.
A mocowanie wycieraczek czy też jest standardowe, bo tak mi to troche
inaczej wygląda niż miałem wcześniej w CC.
Pozdrawiam
MarekW.


Witam
Masz chyba 405? Jeśli tak, to sprawa wygląda następująco.
Możesz kupić np. Valeo z zamontowaną listwą do spryskiwaczy, lub takie same
bez listwy. Są kilka złotych tańsze (10zł). Listwę musisz przełożyć, chwila
roboty. Do listwy podłączyć przewód gumowy. Co do mocowania, to trochę już
nie pamiętam, ale jest to typowe rozwiązanie dla Peugeota, co nie oznacza, że
proste. Zawsze musiałem chwilę kombinować, zanim sobie przypominałem.
Podobnie jest zresztą w 406.
Nie wiem czy uchwyty starej listwy będą pasować do wycieraczki innej marki.
Lepiej wcześniej sprawdź.




--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: wycieraczki ze spryskiwaczem

Użytkownik zadaro <zad@NOSPAM.poczta.gazeta.plw wiadomości do grup dy
skusyjnych napisał:aacfsm$eg@news.gazeta.pl...


Witam
Masz chyba 405? Jeśli tak, to sprawa wygląda następująco.
Możesz kupić np. Valeo z zamontowaną listwą do spryskiwaczy, lub takie s
ame
bez listwy. Są kilka złotych tańsze (10zł). Listwę musisz przełożyć, chw
ila
roboty. Do listwy podłączyć przewód gumowy. Co do mocowania, to trochę już
nie pamiętam, ale jest to typowe rozwiązanie dla Peugeota, co nie oznacza,
że
proste. Zawsze musiałem chwilę kombinować, zanim sobie przypominałem.
Podobnie jest zresztą w 406.
Nie wiem czy uchwyty starej listwy będą pasować do wycieraczki innej mar
ki.
Lepiej wcześniej sprawdź.


Cześć
Oczywiście jest to 405, zapomniałem dopisać.
Dzięki za odpowiedź. Więc chyba nie będę eksperymentował z wycieraczkami z
hipermarketów tylko kupię w sklepie z akcesoriami do Peugeotów.
Pozdrawiam
MarekW.
Peugeot 405

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: silniczek krokowy
Witaj!
W moim Kadecie też były nierówne obroty i także myślałem że to silnik
krokowy. A wiesz co się okazało? - był to dziurawy - gumowy - przewód
recyrkulacji spalin. Po ucięciu kawałka i nałożeniu na swoje miejsce,
samochód chodzi równiutko jak nigdy.!

Pozdrawiam

Rafał

Aha mój Kadett ma 11 lat i to mogło się zdarzyć. Nie wiem jak tam u SC.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: klima- jak sprawdzić czy jest olej w sprężarce ??
Witam wszystkich
Mam auto z klimą od niecałego roku. Gdy go kupiłem na jesieni klima ledwo
działała. Przez zimę dałem sobie z tym spokój i nic nie robiłem. Na wiosnę
wróciłem do tematu. Okazało się że przewód gumowy w miejscu gdzie łączy się
z metalową końcówką był nieszczelny i cały czynnik uleciał.Mechanik zacisnął
mi przewód a goscie od klimy nabili mi czynnik i sprawdzili szczelność.Teraz
jest OK- klimatyzacja działa. Ale zacząłem się zastanawiać co z olejem. Czy
mógł ulecieć razem z czynnikiem ?? Nikt mi tego niestety nie sprawdził. Czu
jest możliwość sprawdzenia tego samemu ?? Czy może na słuch ?? Samochód to
ford focus 2.0 z 2001 roku.

pzdr
Wojtek

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: klima- jak sprawdzić czy jest olej w sprężarce ??
Nie mam z nimi kontaktu niestety a to było robione poza miejscem mojego
zamieszkania. Czy można to ocenić w jakiś inny sposób ?? Np słuchając jak
pracuje sprężarka cy nie za głośno ??
Nie mam zaufania do fochowości tych którzy mi nabijali klimę więc zacząłem
się martwić.
Poza tym oni nabijali mi to tylko z jednej butli. Nic innego nie widziałem
żeby podpinali.

| Witam wszystkich
| Mam auto z klimą od niecałego roku. Gdy go kupiłem na jesieni klima ledwo
| działała. Przez zimę dałem sobie z tym spokój i nic nie robiłem. Na
| wiosnę wróciłem do tematu. Okazało się że przewód gumowy w miejscu gdzie
| łączy się z metalową końcówką był nieszczelny i cały czynnik
| uleciał.Mechanik zacisnął mi przewód a goscie od klimy nabili mi czynnik
| i sprawdzili szczelność.Teraz jest OK- klimatyzacja działa. Ale zacząłem
| się zastanawiać co z olejem. Czy mógł ulecieć razem z czynnikiem ?? Nikt
| mi tego niestety nie sprawdził.

Jak dobijali ci czynnik to zapodali na pewno olej. Tak jest procedura.
Zadzwoń do nich na wszelki wypadek.
Wojtek


Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Szybki dostawczak, vito lub... ?
=Marcos= pisze:

| Potrzebuje zakupic nowego szybkiego dostawczaka pokroju vito.
| Jakie jeszcze auto brac pod uwage?
| Znajomy ma w firmie trafica, ale jakos nie przemawia do mnie jego
| trwalosc.Moze ktos byc wiecej wiedzial na ten temat.
| Auta oczywiscie nowe.

Serwis samochodów dostawczych Mercedesa jest tragiczny. Przynajmniej w
okolicach Górnego Śląska. Co jest nie bez znaczenia, bo flota nowych
Sprinterów w znajomej firmie psuła się tragicznie, szczególnie
automatyczne skrzynie.
Inny znajomy ma 2x Traffic i na pewno nie było aż takich problemów z
tymi autami, jak z Mercedesami.
W obu przypadkach samochody od nowości.


He, he, podobnie w okolicach Kielc. Firma w której pracowałem miała
jednego Sprinterka w którym siadało turbo co jakiś czas. W sumie auto
było w serwisie 3x za każdym razem zostawała tam niemała kwota bo
sumarycznie wyszło tego circa 4kPLN. Z powodu braku efektów pojechali
więc do "złotej rączki od merców", który wymienił jeden sparciały,
gumowy przewód i jak ręką odjął. Koszt naprawy circa 100zł (nie pamiętam
dokładnie bo to było parę lat temu), dodał, że to normalne w tym modelu
i zwykle od tego miejsca zaczyna szukać problemów z Turbo.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: nowe Uno i problem
No z tą wodą to chyba musiałoby jej tam sporo się dostać żeby uszkodzić np.
katalizator, lub sondę lambda :-o
A tak z innej beczki to jeśli to 900 to proponuję zajrzeć pod maskę i
sprawdzić czy nie spadł taki cienki gumowy przewód z krućca czujnika
(ciśnienia), który powinien znajdować się gdzieś w pobliżu komputera,
ewentualnie z drugiej strony, czyli gdzieś tam w okolicach kolektora
ssącego.
Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: nowe Uno i problem

No z tą wodą to chyba musiałoby jej tam sporo się dostać żeby uszkodzić
np.
katalizator, lub sondę lambda :-o
A tak z innej beczki to jeśli to 900 to proponuję zajrzeć pod maskę i
sprawdzić czy nie spadł taki cienki gumowy przewód z krućca czujnika
(ciśnienia), który powinien znajdować się gdzieś w pobliżu komputera,
ewentualnie z drugiej strony, czyli gdzieś tam w okolicach kolektora
ssącego.

--
pzdr DARIO
white Bravo 1.4 LPG


ok
dzieki, popatrze

a jak to nie to, to mam nadzieje ze naprawie to - cokolwiek sie stalo
za darmo na gwarancji w ASO fiata

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: bylo (kiedys) plywajace obroty; teraz - ciekawostka?:-(


Gwozdziu wrote:

Witam!

    Moja fura to GolfIII 1,8Benz. 90KM (wersja USA)
A problem mam taki: zapala idealnie, ale po kilku-kilkunastu sekundach
pracy na jalowym (zreszta podczas jazdy tez) krztusi sie, prycha i nawet
gasnie. Po kolejnych kilkunastu sekundach wszystko wraca prawie do normy.


[ciach]

ja tak samo miałem w Golfie II, reszta taka sama. okazało się, że jeden
przewód gumowy się wyeksploatował i dostawałos ie jakieś fałszywe
powietrze. facet wymienił i ... jak ręką odjął.
                                                Olo

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: VW passat
Użytkownik "Robert Cywiński" <r@pnet.plnapisał


Gdzie dokladnie szukac numerów silnika  w vw passat 19tdi b5


Jak staniesz przed autem to patrzac na komore silnika z prawej strony bloku,
takie "przedzieranie" sie przez gumowe przewody cieczy chlodzacej i przewody
filtra paliwa...
W ASO do tego celu uzywaja lusterka, oczywiscie najpierw spryskuje pole
numerowe jakims cud srodkiem bo nic nie widac. Bez lusterka widac wiekszosc
numeru.
Problemem nie jest znalezienie numerow tylko ich odczytanie nawet jak
wiadomo gdzie sa :) Mi na przegladzie diagnosta sprawdzil 3 czy 4 znaki,
wiecej bylo problemem :)

Pozdr

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Przewod w Oplu Astrze ?
Do czego sluzy i gdzie jest podlaczony w kabinie przewod podcisnieniowy
(Opel Astra 1,7 D 94r.)
wychodzi z kombinacji przewodow podcisnieniowych i na srodku wchodzi w
gumowy przewod pod maska do kabiny. Silnik Diesla ma dwa ustawienia
obrotow - wysokie i niskie.Jak nie ma podcisnienia to ma caly czas obroty
wysokie.doszlem ze ww przewod chyba nie jest do niczego podlaczony (silnilk
mial wysokie obroty caly czas) po kolejnych probach odlaczylem ten przewod a
krociec zaslepilem i od razu obroty spadly.

Powiedzcie mi do czego to dochodzi w kabinie ?

najlepiej na e-maila: sp3@radio.org.pl
Z gory dziekuje za informacjie
Pozdrawiam
Zbyszek

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Przewod w Oplu Astrze ?


Do czego sluzy i gdzie jest podlaczony w kabinie przewod podcisnieniowy
(Opel Astra 1,7 D 94r.)
wychodzi z kombinacji przewodow podcisnieniowych i na srodku wchodzi w
gumowy przewod pod maska do kabiny. Silnik Diesla ma dwa ustawienia
obrotow - wysokie i niskie.Jak nie ma podcisnienia to ma caly czas obroty
wysokie.doszlem ze ww przewod chyba nie jest do niczego podlaczony
(silnilk
mial wysokie obroty caly czas) po kolejnych probach odlaczylem ten przewod
a
krociec zaslepilem i od razu obroty spadly.

Powiedzcie mi do czego to dochodzi w kabinie ?


Witam !
Z tego co pamiętam podciśnienie jest podawane do siłownika sterującego
klapką zamykającą obieg powietrza w kabinie

Pozdrawiam

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Scorpio 2.0 i falujące obroty ... CD
.


Takze niewiele pomoglo. Na komputerze wyszly bledy : falszywe powietrze


No wlasnie to falszywe powietrze:) Co ja sie z tym nawojowalem w moim
scporpiaku. Tyle, ze falszywe powietrze moze sie praktycznie wszedzie
dostawac. Wymislilem z ojcem taki patent moze dosc amatorski ale pomogl. Do
znalezienie lewego powietrza potrzebne jest: chwila czasu i spray jakis
alkoholowy, ja uzylem elektrtosprayu do czyszczenia stykow. Wlaczylismy
silnik,. dzialal nierowno i zaczlismy sprayowac w miejscach gdzie sa jakies
uszczelki zlaczki itd. Oczywiscie tam gdzie idzie powietrze. W koncu
spryskalismy okolice kolektora wtryskowego i jak reka odlal. Poetm
wystarczyla jeszcze wizyta u mechanika i wymiana podkladki pod kolektor
wtryskowy (50 zl podkladka plus robocizna). Inne miejsce, w ktorym mailem
nieszczelnosc to taki przewod gumowy, ktory znajduje sie na dole
silnika,jakis podcisnieniowy czy co:) W kazdym razie on ma tendencje do
wypadania zajrzyj popatrz moze cos znajdziesz:))
Co do sondy lambda to rzeczywiscie mielismy tez podejrzenia ze z nia cos nie
tak, ale na szczecie nie ruszylismy jej i dobrze:))
I uwzaj na fachowcow nie znalazlem fachowca, ktory by to zrobil.

pzdr
DC
Scorpio 2.0 EFI 87'obklejony jak nalezy ale nie obtrabiony:)

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Mieszalnosc paraflu
Tue, 29 Jun 2004 13:19:15 +0200, na pl.misc.samochody, Adam Kondrat
napisał(a):


Oby to nie było to o czym piszesz. Ale rzeczywiscie nie mozemy czegos
takiego wykluczyc. Do tej pory auto sprawowalo sie poprawnie, wiec poppsucie
sie korka samoistne nieco dziwne jest . Z drugiej strony to idealnie pasuje
do wygladu usterki. Korek nie trzyma cisnienia, wiec cisnienie bije do
zbiornika. Oby tak było. KOrek ma uszczelke z gumy nieco zniszczona -
wczesniej tego nie wiedzialem


Witam,

Ja w swojej 626GD robiłem mały doktorat z układu chłodzenia :-) Korek musi
działać tak, by po rozgrzaniu silnika przewody gumowe były fest twarde. On
trzyma circa 0,9 atmosfery w układzie. Każda usterka korka kwalifikuje go
do wymiany - 30-40 PLN w Japparts. Uszczelki padają - parcieją, nic
nadzwyczajnego. Dowiadujemy się o tym dopiero na początku lata, jak po
porządnym nagrzaniu silnika i chłodnicy zrobi nam się fontanna ze
zbiorniczka wyrównawczego ;-). W zimie, z racji niższych temperatur,
wahania poziomu płynu są zbyt małe i nie zdąży wypluć na zewnątrz.  

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: MAGNETIZER-oszczędza paliwo, poprawia osiągi...


Zapomniałeś dodać, że w  trakcie 15 minutowej przerwy , po odłączeniu
akumulatora, należy wykonywać lewą ręką koliste ruchy nad kołem  zapasowym.
Ruchy MUSZÄ˝ być wykonywane w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
Głowa musi byc skierowana na pólnoc. Inaczej kicha. Magnetyzer nie ruszy.
Ruchy ręką pomagają namagnesować przewody gumowe od paliwa oraz aluminiowy
blok silnika.


I zapomniales dodac, ze jak nie daj boze walniesz kiedys kota, to
czynnosc powyzsza nalezy powtozyc.

Tomek

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: MAGNETIZER-oszczędza paliwo, poprawia osiągi...


O_O <h@hh.comwrote:


: Yaro napisał(a):

: Zapomniałeś dodać, że w  trakcie 15 minutowej przerwy , po odłączeniu
: akumulatora, należy wykonywać lewą ręką koliste ruchy nad kołem  zapasowym.
: Ruchy MUSZÄ˝ być wykonywane w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
: Głowa musi byc skierowana na pólnoc. Inaczej kicha. Magnetyzer nie ruszy.
: Ruchy ręką pomagają namagnesować przewody gumowe od paliwa oraz aluminiowy
: blok silnika.

;-DDDDD

A tak serio, to te piętnaście min. to jest potrzebne do zresetowania kopma w
samochodzie...

Zw.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: daewoo leganza - gdzie kupić odmę? oraz inne pytanie...
Witam, (po raz pierwszy;-)

Czy ktoś wie gdzie w Polsce mogę dostać odmę do leganzy? chodzi mi o ten
gumowy przewód... nigdzie w Polsce nie umialem go znalezc, a katowicki
serwis (AUTO SILESIA)
sprowadza mi tą część już 4 miesiace i echo, w Warszawie nie mają - tak sie
tłumaczą, a ja mam zamontowany skrócony przewód z nubiry,
jesli ktos zna namiary na jakis sklep, wysylkowy... czy cos podobnego z góry
dziękuję. dodam ze stara odma po prostu pękła po 150tys km,
poza tym może ktoś zna jakies forum w sieci albo stronkę właścicieli tych
samochodów? proszę o adres chętnie powymienialbym się spostrzezeniami;-

pozdrawiam
bc

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: daewoo leganza - gdzie kupić odmę? oraz inne pytanie...
bartek czyzewski napisał(a):

Witam, (po raz pierwszy;-)

Czy ktoś wie gdzie w Polsce mogę dostać odmę do leganzy? chodzi mi o ten
gumowy przewód... nigdzie w Polsce nie umialem go znalezc, a katowicki
serwis (AUTO SILESIA)
sprowadza mi tą część już 4 miesiace i echo, w Warszawie nie mają - tak sie
tłumaczą, a ja mam zamontowany skrócony przewód z nubiry,
jesli ktos zna namiary na jakis sklep, wysylkowy... czy cos podobnego z góry
dziękuję. dodam ze stara odma po prostu pękła po 150tys km,
poza tym może ktoś zna jakies forum w sieci albo stronkę właścicieli tych
samochodów? proszę o adres chętnie powymienialbym się spostrzezeniami;-

pozdrawiam
bc


Tu się wszystkiego dowiesz: http://nubira.autokacik.pl/forum.html
Pozdrawiam
Krzbal

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Zabezpieczanie spodu
Witam!

Czy ktos moze wie gdzie w Lodzi moge dokonac zabezpieczenia
samochodu na zime od spodu (chodzi mi o zabezpieczenia na goraco
pod cisnieniem). Ile to moze kosztowac i jak to robia (czy oslaniaja
wszelkie gumowe przewody, elementy oraz rure wydechowa zeby
gumy sie nie rozlecialy i nie smierdzialo pol roku od rozgrzanej rury
wydechowej).

Robert

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: pytanie o LPG
Witam!

Ponownie mam pytanie:
Mam samochod na gaz (Polonez) pod maską w prawym dolnym rogu (patrzac od
przodu) jest urzadzenie, chyba nagrzewnica do gazu. Podlaczony jest jakis
kabelek i 3 gumowe przewody. Z boku tej maszynki jest taka duza szeroka
sruba (regulacyjna) w srodku ze sprezynka. -do czego to sluzy?? W srodku
jest filtr do gazu???

Jak moge (czym, tzn.gdzie to jest :)) zmniejszyc spalanie gazu a tym samym
pogorszyc przyspieszanie??

Dzieki za odpowiedzi.

Pozdrawiam,
Konrad P.
Poldek 1,6 gaaz

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: pytanie o LPG


On Sat, 28 Apr 2001 14:21:07 +0200, Konrad P. wrote:
Mam samochod na gaz (Polonez) pod maską w prawym dolnym rogu (patrzac od
przodu) jest urzadzenie, chyba nagrzewnica do gazu. Podlaczony jest jakis
kabelek i 3 gumowe przewody. Z boku tej maszynki jest taka duza szeroka
sruba (regulacyjna) w srodku ze sprezynka. -do czego to sluzy??


Do regulacji wolnych obrotow bardziej ..


Jak moge (czym, tzn.gdzie to jest :)) zmniejszyc spalanie gazu a tym samym
pogorszyc przyspieszanie??


Miedzy tym parownikiem a gaznikiem na gumowej rurze powinienes miec
jeszcze jeden zawor. Przykrec o jeden lub wiecej obrotow.

J.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: OPEL KADETT 1,4i
Opel Kadett nie posiada spustu płynu chłodzącego w chłodnicy i bloku. Należy
zdjąć dolny gumowy przewód wychodzący z chłodnicy (jest to najniższy pkt).
Następnie dobrze jest przepłukać układ wodą wlewając ją przez zbiorniczek
wyrównawczy. Po wylaniu się płynu wąż należy przykręcić i przez zbiorniczek
wyrównawczy należy wlać 5l koncentratu (bardzo dobry jest AGIP) a następnie
dolać zwykłej wody do wysokości ok 2-3 cm powyżej poziomu normalnego
("KALT") w zbiorniczku wyrównawczym. Następnie trzeba uruchomić silnik i
sprawdzić połączenia gumowe pod kątem ewentualnych nieszczelności.
Oczywiście przed uruchomieniem silnika należy zakręcić zakrętkę na
zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli samochód nie posiada automatycznego
odpowietrzenia (nie wiem który to rocznik) to należy po przepłukaniu układu
wykręcić czujnik temperatury silnika i zalewać zbiorniczek do momentu aż
zacznie się wylewać płyn przez otwór po czujniku. Wtedy należy przykręcić
czujnik i zalać zbiorniczek wyrównawczy do poziomu KALT. W układ chłodzenia
wchodzi ok 7 litrów płynu.
Pozdrawiam
A.
Użytkownik Janusz O. <jan_@osowa.gda.osk.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8tu27o$jc@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

Kto wie ile miesci cieczy chlodzacej uklad chlodzenia w w/w opelku i gdzie
znajduje sie spust chlodnicy i bloku ??
Zgory dziekuje za informacje..
Janusz


Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Co to jest?

grzalka napisał(a) w wiadomości: ...

Do czego sluzy gumowy przewod laczacy pokrywe glowicy silnika (CORSA 1.0S
OHV) z obudowa filtra powietrza?
Dzieki!


W moim Golfie takie samo rozwiązanie służy do odprowadzania gazów
spalinowych wydostających się poprzez drobne (!) nieszczelności tłok -
cylinder.
Pozdrowienia

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Co to jest?
Pozno ale jest to tzw odma ktora ucieka do kolektora ssacego kompresja przy
zuzytych pierscieniach badz zimnym silniku

Pozdrawiam

Lukasz Kulikowski

vir@nb.com.pl <mailto:vir@nb.com.pl
vir@poczta.fm <mailto:vir@poczta.fm
-----Original Message-----
From: owner-pl-misc-samoch@newsgate.pl

[mailto:owner-pl-misc-samoch@newsgate.pl]On Behalf Of grzalka
Sent: Saturday, December 04, 1999 3:21 PM
To: pl-misc-samoch@newsgate.pl
Subject: Co to jest?

Do czego sluzy gumowy przewod laczacy pokrywe glowicy silnika (CORSA 1.0S
OHV) z obudowa filtra powietrza?
Dzieki!

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Co to jest?
On Sat, 04 Dec 1999 14:20:59 GMT, "grzalka" <grza@friko5.onet.pl
wrote:


Do czego sluzy gumowy przewod laczacy pokrywe glowicy silnika (CORSA 1.0S
OHV) z obudowa filtra powietrza?


Tzw. "odma" czli odpowietrzenie skrzyni korbowej. Pierscienie
uszczelniajace ZAWSZE czesc spalin przepuszcza - w nowym silniku
mniej, w starym wiecej ale zawsze cos. I zeby skrzyni korbowej nie
napompowac jak balon trzeba to gdzies odprowadzic. A poniewaz zawiera
to sporo weglowodorow - odprowadzenie prosto do atmosfery nie wchodzi
w gre (kiedys, dawno sie tak wlasnie robilo). Odprowadzenie tego w
okolice gaznika powoduje skierowanie tych weglowodorow do silnika
gdzie wieksza ich czesc ulega spaleniu. Ponadto podlaczenie przewodu
odpowietrzajacego bezposrednio do skrzyni powodowaloby zarzucanie go
ogromnymi ilosciami oleju - w skrzyni korbowej pracujacego
silnikailosc mgly olejowej jest naprawde duza. Dlatego wlasnie
odpowietrzenie laczy sie zwykle z pokrywa rozrzadu - przestrzen ta
laczy sie pneumatycznie ze skrzynia korbowa chocby przez oslony
popychaczy a jest duzo spokojniejsza - ilosc fruwajacego oleju jest
mniejsza.

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Co to jest?

Dariusz K. Ladziak napisał(a) w wiadomości:
<3849d90c.7686@news.icm.edu.pl...


On Sat, 04 Dec 1999 14:20:59 GMT, "grzalka" <grza@friko5.onet.pl
wrote:

| Do czego sluzy gumowy przewod laczacy pokrywe glowicy silnika (CORSA 1.0S
| OHV) z obudowa filtra powietrza?

Tzw. "odma" czli odpowietrzenie skrzyni korbowej. Pierscienie
uszczelniajace ZAWSZE czesc spalin przepuszcza - w nowym silniku
mniej, w starym wiecej ale zawsze cos. I zeby skrzyni korbowej nie
napompowac jak balon trzeba to gdzies odprowadzic. A poniewaz zawiera
to sporo weglowodorow - odprowadzenie prosto do atmosfery nie wchodzi
w gre (kiedys, dawno sie tak wlasnie robilo). Odprowadzenie tego w
okolice gaznika powoduje skierowanie tych weglowodorow do silnika
gdzie wieksza ich czesc ulega spaleniu. Ponadto podlaczenie przewodu
odpowietrzajacego bezposrednio do skrzyni powodowaloby zarzucanie go
ogromnymi ilosciami oleju - w skrzyni korbowej pracujacego
silnikailosc mgly olejowej jest naprawde duza. Dlatego wlasnie
odpowietrzenie laczy sie zwykle z pokrywa rozrzadu - przestrzen ta
laczy sie pneumatycznie ze skrzynia korbowa chocby przez oslony
popychaczy a jest duzo spokojniejsza - ilosc fruwajacego oleju jest
mniejsza.


Witam

To ja mam w takim razie jeszcze jedno pytanie: podobna gumowa rurka biegnie
od pokrywy walka rozrzadu w glab silnika, chyba do miski olejowej. Co to w
takim razie jest?
I jeszcze jedno. Czy zapchanie ww. odmy moze byc powodem "uciekania"
cisnienia przez bagnet?

maciej

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: gdzie dobry warsztat LPG
ello...

powoli zaczynam sie wqrviac bo moje autko:
punto 75 sx + lpg + planowana glowica po przegrzaniu '97

chleje gaz jak glupie....rekordem bylo 9l/100
poza tym mam z nim pewne problemy...montowalem w Czakramie(powoli slawna
firma sie robi - w sensie negatywnym)
i szukam teraz mimo gwarancji na installke dobrego warsztatu LPG

czy ktos moze mi wskazac takowy (z dobrym fachowcem a nie czlowiekiem
granatem od pluga oderwanym i jeszcze tani jak by sie dalo:)) ??
Chce zeby ktos wykwalifikowany to ustrojstwo obejrzal i powiedzial co z tym
fantem zrobic...

Zauwazylem ze taki gumowy przewod idacy do filtra powietrza z drugiej strony
idzie do czegos metalowego i z tego metalowego wychodzi kawalek rurki
metalowej na ktora wchodzi waz z gazem...

ta metalowa rurka tak jakby mi sie odkrecila:/ lata sobie...
to sie jakos dokreca?? jest tam jakas nakretka wygladajaca na kontrujaca ale
cholera wie....

powiem wam tylko ze odkad stwierdzilem(po wizycie u mechanika....spec za
dyche) ze ta rurka mi sie majta to jakos wiecej gazu mi opierdzielil(tak

11).... czy mi sie zdaje czy po prostu mechanol cos zje...khem... i nie


dokrecil tego??

dajcie pls namiary na dobrych mechanikow i jakis warsztat LPG(gdzie sie na
tym znaja) w Wawie lub okolicach.....

pozdr

Sirapacz
nieoklejony do poniedzialku:o)

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Hamulce toledo 92
Samochod to Sealt Toledo 92 1.8i 8V

Problem jest następujący:

    Wymianiłem w warsztacie przewody gumowe hamulców przednich i tylnych
oraz staowe tylne te za korektorem hamowania (w sumie 3 stalowe i 4 gumowe)
oraz cylinderek z tyłu po lewej stronie.

    Po dokonaniu tej wymiany hamulec stal sie strasznie miękki aby zahamować
z "piskiem" trzeba hamulec wcisnąc w podłogę a reakcja na wciśniecie zaczyna
byc zauważalna dopiero od połowy całego skoku hamulca na wczesniejszym
etapie brak reakcji. Przy wyłączonym silniku to samo hamulec jest sztywny
ale można go do polowy wcisnąc i wtedy sztywnieje.

Wskazówką może być, że skok hamulca recznego się skrócił i napiety jest na
maksa juz na 2 ząbku.

    Przewody są odpowietrzone na 100% w warsztacie 2,5 litra plynu juz przez
nie przelali. Na stanowisku pomiarowym wszystko idealnie sily hamowania
różnia sie o 5% i są w porządku. Dodam ze ani klocki ani okładziny nie były
wymienione. Serwo sprawne na 100% i pompa hamulca nie zapowietrzona.

    Proszę o wskazówki co to może być w warsztacie skonczyly sie pomysly
:-). Proszę też o wskazówki dotyczące naprawy i kolejności wykonywanych
czynności.
Z góry dziękuję

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: jakieś zatrzymanko

ponadto kolo godziny 15.30 wóz techniczny sppk ratował polickiego ikara #701
na końcowym
na Rodła, gdyż ten pochylił sie za mocno na lewą strone w drugiej i trzeciej
osi.
co sie mu mogło stać? widzialem ze technicy podłączali ikarowi jakiś przewód
gumowy
(ciśnieniowy? powietrzny?)

Stoout

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: jakieś zatrzymanko


ponadto kolo godziny 15.30 wóz techniczny sppk ratował polickiego ikara
#701
na końcowym
na Rodła, gdyż ten pochylił sie za mocno na lewą strone w drugiej i
trzeciej
osi.
co sie mu mogło stać? widzialem ze technicy podłączali ikarowi jakiś
przewód
gumowy
(ciśnieniowy? powietrzny?)


, StooutStali do ok. na swoim peronie, w tzwe. międzczasie na rezerwowy
podjechał Jelcz 1406 otablicowany jako 68... przchylony z tyłu z lewej. Gdy
701 o własnych siłach odjeżdzał poprzedzany prze techniczny z SPPK, przy
1406 walczył technioczny ze SPAK :)
Pzdr
Torwid

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Wtorek
Marcin Maj napisał(a):


Bo w ten dzień zawsze mam najwięcej do zrobienia. Zresztą wtorek i tak
jest najgorszym dniem tygodnia.


cos w tym jest - moto-gumowa relacja mojego dzisiejszego dnia:

7.30 - odpalam suzuke - ona protestuje - szlag trafil kable (guma) od
zaplonu (jest srodek sierpnia)

13.30 - cos ciezko mi sie suka manewruje - podjezdzam na stacje - w
przednim kole (guma) tkwi blachowkret, podjezdzam do kompresora przewod
(gumowy) od pistoletu uciety, ktos go ukradl

14.00 - zagotowala sie su(z)uka, podnosze maske, pasek od alternatora i
wentylatora (gumowy) w strzepach ... mac jewo blac, skrzynka z
narzedziami zostala w domu

16.00 - dzwonie po kogos zeby mi podwiozl klucze, w miedzyczasie
demontujac pasek ... strzepu takie ze symboli odczytac sie nieda,
draluje do sklepu i kupuje na przymiar ...

17.00 - docieram do samochodu ... pasek nie pasuje, dzwonie po mojego
dostawce kluczy, okazuje sie ze dotrze do mnie ... ale lekko okrezna droga

17.30 - jest ... tylko gdzie ja teraz kupie drugi pasek??

... kochalem sie dzisiaj w nocy ... cholera jakiej produkcji byly
prezerwatywy??

Rano sprawdze w wiadomosciach czy stoi jeszcze fabryka suzuki
(ewentalnie czy istnieje jeszcze wyspa na ktorej sie znajdowala) i czy
nie splonela jakas fabryka gumy ;

pozdrowienia
ag

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: płonący autobus


witam,

Wracając z pracy ok 14:20 na Sobieskiego róg Dolna stał sobie autobus ZTM
i wydobywało się z niego sporo dymu. Czy ktoś wie co się dokładnie stało?
spalił się? były jakies ofiary?


W takie mrozy czesto rozszczelniaja im sie uklady chlodzenia. Pekaja
przewody gumowe itp. Krew ofiar lala sie strumieniem az do jeziorka
czerniakowskiego ;)

Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Sklep z czesciami do Żuka, Stara itd :)
Witam,
Gdzie znajdę sklep z częściami do Żuka, Stara i tym podobnych? :)
Potrzebuje wymienić przewód gumowy od intercoolera w moim samochodzie,
jednak oryginału albo zamiennika nie dostanę. Znajomy poradził popytać
właśnie w takich sklepach. Sam przewód to takie kolanko gumowe o
średnicy 6 cm a samochód to Mazda 626 DiTD :)).
Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Uklad chłodzenia
we wszystkich wspolczesnych autach jest skomplikowana bo od 20 ilus lat nie
montuja kranikow spustowych w bloku silnika.
Po pierwsze kup raczej markowy plyn do chlodnic albo koncentrat i wode
destylowana w ilosci odpowiedniej dla twojego auta.
Obejrzyj silnik, chlodnice i przewody gumowe ukladu chlodzenia.
Znajdz najnizszy dostepny, jak zacisk na przewodzie jest typu rozlanczalnego to
ok jak nie to kup opaske zaciskowa(?) pod srubokret.
pod silnik podstaw blache do pieczenia ciasta:)
Zdejmij jeden koniec przewodu ( czasem to nie takie proste), otworz zawory
ogrzewania, odkrec korek na zbiorniku nadmiarowym.
Jak przeztanie leciec zaloz przewod z powrotem i zacisnij opaske. Zalej nowy
plyn. Nie przejmuj sie ze wszystko nie weszlo jak wymieniles 75% to ok jak
mniej to powtorz zabieg.
Kup sobie ksiazke o Twoim aucie. Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: olej rzepakowy = ON ;) ?
> No więc może dawka bardziej konkretnych informacji :) I tak, silniki TDI,
> zapewne najpopularniejszy diesel na drogach. A więc, Audi zezwala na zalewanie
> Biodiesla do motorów od 1996. Co ciekawe VW już nie zezwala i ich ASO nie musi
> naprawić w ramach gwarancji silnika który jeździł na Biodieslu. Mówimy tu o
> Biodieslu, który _niewiele_ różni się od ON. Na rzepak nie zezwala absolutnie
> nic z vaga. Sama tylko liczba cetanowa, o której będę pisał do upartego,
> dyskwalifikuje go jako paliwo na które można dać jakąkolwiek gwarancję do
> osobowych. A może Toyota? Czy wiesz jakie legendy krążą o D-4D?

Z biodieslem jest ten problem, ze niszczy on uszczelki i przewody gumowe nie
przystosowane do niego. Jest bardzo zracy. Olej rzepakowy nie. Firmy nie
zezwalaja na jazde nan, bo byloby to zbyt skomplikowane i nie warte wydawania
kasy: potrzebne bylyby instalacje dwuzbiornikowe, miliony testow, atestow,
badan... i w imie czego?:-) Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: olej rzepakowy = ON ;) ?
> Z biodieslem jest ten problem, ze niszczy on uszczelki i przewody gumowe nie
> przystosowane do niego. Jest bardzo zracy. Olej rzepakowy nie. Firmy nie
> zezwalaja na jazde nan, bo byloby to zbyt skomplikowane i nie warte wydawania
> kasy: potrzebne bylyby instalacje dwuzbiornikowe, miliony testow, atestow,
> badan... i w imie czego?:-)

Biodiesel nie jest żrący tylko jest dobrym rozpuszczalnikiem. Niektórzy
producenci nie mają nic przeciwko niemu. Rzepak natomiast, jak już kilka razy
pisałem, nie spełnia norm co do wielu parametrów. I to, a nie instalacje
dwuzbiornikowe czy co tam jeszcze, powoduje że każdy leje go na własną
odpowiedzialność. A ASO odprawi taki motor na gwarancji z kwitkiem.
Przeczytaj reszt wiadomoci



Temat: Chłodnica, pytanie???
Chłodnica, pytanie???
Jak sie wlewa plyn?Do tego korka po środku czy do zbiorniczka wyrównawczego???
Jesli chlodnica jest nowa oczywiscie.BO w warsztacie mi wlali,ale okazalo sie
za malo bylo.Wiec ja wlalem przez ten maly koreczek po srodku oko litra i juz
wypelnilem do konca,silnik popracowal troche,ale w tym zbiorniczku
wyrownawczym nie ma nadal plynu.I niewiem co zrobic,bo wydaje mi sie ze ten
zbiornik powinien sie jakos napelnic.Moze ten gumowy przewod co prowadzi od
chlodnicy do zbioniczka sie zatkal? Przeczytaj reszt wiadomoci




Strona 3 z 4 • Wyszukiwarka znalaza 343 rezultatw • 1, 2, 3, 4